zaterdag 28 januari 2017

Dag Quest 129

Wanneer ik om de slaap te kunnen vatten alle dagelijkse beslommeringen uit mijn gedachten weg wil drukken, dan tel ik geen schaapjes maar doezel ik weg bij de gedachte aan een ruime schuur vol met kleurrijke velomobielen. Van elke soort één. Quest, DF, WAW, Strada, Quattrovelo, Evo, Mango, Milan, Leiba, Avatar, Go-One, Leitra, Le Mans, Alleweder, Orca, Vector, ...
Meestal val ik dan in slaap als ik op die naam van die andere velomobiel probeer te komen... O ja, de Velayo. Elke velomobiel in een andere kleur, netjes naast elkaar opgesteld. Een paar fraaie tweewielligfietsen en trikes maken de verzameling compleet. Dagelijks neem ik een andere fiets om naar het werk te gaan en elke zaterdag komen belangstellenden kijken, proefzitten en een proefrit maken. Natuurlijk raakt er wel eens een fiets beschadigd maar dat geeft niets want ik heb toch geld zat om de fiets weer netjes te laten repareren of om een nieuwe te kopen. Uiteraard heb ik voor de uitzondering een keer een lot gekocht en meteen de hoofdprijs gewonnen.



De afgelopen dagen is deze droom een héél klein beetje uitgekomen. In mijn schuurtje stonden twee velomobielen. Wel van hetzelfde type, dat is dan weer jammer, maar dan wel in een andere kleur. De gele Quest 450 zij-aan-zij met de witte Quest 129. En vandaag kwamen er maar liefst drie mannen helemaal uit Groningen. Een velomobilist komt nooit alleen, zei ik tegen mijn vrouw. Kijken, proefzitten, proefrijden en praten over fietsen.
Het einde van de droom is dat ik nog maar één gele Quest in mijn schuur heb staan. De witte Quest 129 staat nu in Klaas Piet zijn droomschuur.



9 opmerkingen:

  1. Een mooie droom en een mooie werkelijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach 1 Quest is eigenlijk ook genoeg. Toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi dat Quest 129 verder rijdt en ik zal hem vast wel eens tegenkomen in het wild.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig, ik heb bijna de zelfde schuur vulling, kan nog geen afscheid nemen van m'n gele mango maar zal toch eens gebeuren. Mijn witte quest mag blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar nu heb ik weer wat extra garage vulling naast een challange focus en een trike van mijn vrouw nu een dichte trike voor mij mag ik in de winterdagen weer rijden

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd beiden. En leuke dromen heb je Willem Jan! Ga zo door met verhaaltjes schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Doet de nieuwe fiets het zo goed dat er niets te melden valt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Roef. Eigenlijk wel inderdaad. Gewoon elke dag m'n ritjes en nooit pech. Maar ook het schrijven van stukjes voor Ligfiets&. 3 in het laatste nummer, ik had er 4 geschreven maar eentje moet wachten wegens plaatsgebrek. Ach, dat blad bereikt een groter publiek dan mijn blogje...

      Verwijderen
    2. Je mag natuurlijk ook over andere dingen schrijven. En zelfs over je dagelijkse ww ritjes. 😉 ik lees jou blog wel hoor 😀

      Verwijderen