tag:blogger.com,1999:blog-6496909172162624139.post3859502311702498069..comments2023-08-02T09:59:26.656+01:00Comments on WillemVeloz: Appels en Trykerswillemveloz@gmail.comhttp://www.blogger.com/profile/04507086328105892892noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-6496909172162624139.post-87943305865325924982014-04-28T09:25:13.536+01:002014-04-28T09:25:13.536+01:00Mick, ik leerde dat dit bij de Alleweder ook nodig...Mick, ik leerde dat dit bij de Alleweder ook nodig was. Bij recentere ontwerpen moet de velomobiel voor het uitlijnen dan weer niet meer verzwaard worden.CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6496909172162624139.post-12017919041605171192014-04-17T10:53:21.690+01:002014-04-17T10:53:21.690+01:00Er wordt veel verteld. Het is ook allemaal afhanke...Er wordt veel verteld. Het is ook allemaal afhankelijk van waarmee je vergelijkt, wat je referentie is. Ik heb het gevoel dat de Orca sneller zal omgaan dan dat de banden gaan glijden bij regen, net zoals WJ hierboven ook zegt.<br />Daarbij komt dat Schwalbe blijkbaar de naam wel behoudt, maar dat veel banden bijna jaarlijks veranderen (rubbersamenstelling, dikte van het loopvlak, lagen eronder, ...). Om die reden kun je moeilijk afgaan op alles wat niet echt heel recent is: een Marathon Plus 2014 heeft enkel nog de naam gemeen met de versie van 2010...CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6496909172162624139.post-24653237352906214562014-04-10T16:52:10.094+01:002014-04-10T16:52:10.094+01:00Ik lees nogal eens van (zelfgebouwde) fancy richtb...Ik lees nogal eens van (zelfgebouwde) fancy richtbokken. Vergeten daarbij wordt nogal eens denk ik dat de wielen daarbij absoluut in de rechtuitstand gezet moeten worden!<br />En daarvoor heb je al minstens 1 lange lat nodig om te kijken of het achterwiel op de halve afstand staat van die tussen de voorwielen. In de bocht staan de wielen volgens Ackermann namelijk in naspoor. Eén lat erbij en je hebt helemaal geen richtbok nodig (-:<br />Bij mijn Limit leg ik er wel altijd 70 kg steekgewichten in voor het uitlijnen. De kogelkoppen haal ik dan los met een autokrik onder een wielkast geplaatst<br />Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6496909172162624139.post-74690456641660409402014-04-09T17:32:24.175+01:002014-04-09T17:32:24.175+01:00ik heb getwvijveld als ik deze er onder ging doen,...ik heb getwvijveld als ik deze er onder ging doen, maar las dingen zoals grip verlies bij regen enz enz dus toch vanaf gezien...<br /><br />marcel beekmanshttps://www.blogger.com/profile/10663977912038175814noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6496909172162624139.post-16689852957852424702014-04-09T06:51:28.273+01:002014-04-09T06:51:28.273+01:00Inderdaad, op Velomobilforum.de las ik laatst in e...Inderdaad, op Velomobilforum.de las ik laatst in een bandengerelateerd topic over iemands ervaringen met een snelle band maar die wel elke 70km lek was. Dat is meer dan één keer per dag met mijn kilometrage. Dan moet de band wel serieus snel zijn om dat tijdverlies (en ergernis) te compenseren.<br />Vwb. de zijdelingse grip van de Trykers: volgens mij ga ik eerder om met mijn fiets dan dat ik uit de bocht schuif. Met mijn lengte van 1m85 zou ik beter een 'lange mensen Quest' kunnen hebben maar toen ik mijn fiets kocht was er nog niet zo veel tweedehands aanbod.willemveloz@gmail.comhttps://www.blogger.com/profile/04507086328105892892noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6496909172162624139.post-48472310380130884902014-04-08T10:45:23.008+01:002014-04-08T10:45:23.008+01:00Belangrijk: een band is niet zo snel meer als je o...Belangrijk: een band is niet zo snel meer als je om de haverklap moet stoppen om lekken te dichten ;-) Merkt je bij de Quest ook dat de Tryker graag bochten neemt? Ik vind de zijdelingse grip opvallend goed.<br />Trouwens: een band die 16.000 km meegaat, dat is economisch ook een duidelijke plus!CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.com